5 tényező, hogy miként készülj fel a várandósságra
2020. április 09. írta: Babarózsa21

5 tényező, hogy miként készülj fel a várandósságra

Fel lehet egyáltalán készülni a várandósságra?! Persze, hiszen benne van a szóban is várunk valamire, vagyis inkább valakire.

Sokan azt mondják, hogy elengedhetetlen lenne maga, a felkészülési időszak. De hogyan, ha fogalmunk sincs arról, hogy mikor történik meg velünk a csoda. Lehet, hogy csak pár hónapot kell várnunk, de az is lehet, hogy éveket. 

Összeszedtem 5 dolgot, amivel érdemes eljátszani minden tervező édesanyának, íme:

 

sziv.jpg

 

Testmozgás/karbantartás - igen, tudom, nagyon sokan úgy vagyunk a mozgással, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy kellene, de hát amikor az a fránya krémes, annyira jól néz ki a cukiban, és még a Jóbarátok századik része is most kezdődik, akkor inkább ülve maradunk. Többnyire azt szoktam javasolni, hogy kezdjük kicsiben a dolgokat. Bármiről is legyen szó, ne ugorjunk fejest a dolgok közepébe, mert az csak kedvünket szegheti. Lift helyett használjunk lépcsőt, vagy ha a lakásból sem tudunk kimozdulni, akkor szimplán lépegessünk egy székre, vagy az ágy szélére - ágya mindenkinek van, az nem lehet kifogás ;-)

 

Vitaminok - az első és egyik legfontosabb, hogy amikor várandós lesz egy anyuka, akkor az orvos vitaminokat ajánl számára, hogy kezdjen el szedni, hiszen a picinek szüksége van a fejlődéshez ezekre, és mivel mi vagyunk a test, ő meg az, aki máshonnan nem tudja megszerezni, így a vitaminszint a szervezetünkben rohamosan csökkenni fog. Azonban, ha már a várandósság előtt megfelelően fel van töltve minden alapvető szükséges kiegészítővel a szervezet, úgy ez nem fordulhat elő. Érdekesség, hogy míg régen nem, ma már léteznek erre külön babaváró vitaminok is.  

 

Egészséges táplálkozás - mit is jelent pontosan a mai világban az, hogy egészséges táplálkozás?! Na ez az, mert egy vegetáriánusnak a csirke nem teljesen az egészséges kategóriába sorolható. Véleményem szerint annyit jelent, hogy a baba érkezését (megtapadását) támogató, valamint egy felnőtt női szervezet számára elengedhetetlen tápanyagok halmaza. Az, hogy nem gyors éttermi, erős, túlfűszerezett, egészséget károsító ételről van szó, az teljesen nyilvánvaló. De akkor mégis mi?! Na ehhez kell ismerned a saját testedet, szervezetedet, hogy te tudd, mi az, ami neked jólesik, nem vagy tőle rosszul, és még megfelelő tápanyagot is tartalmaz. Mert mondhat bárki bármit, hogy ne egyél húst, ha várandós leszel, ha te eleve egy húsevő típus vagy, akkor leginkább csak stresszelni fogsz azon, hogy miért nem lehet megenni egy fél disznót.... 

 

Lélekerősítő/önismeret - van egy mondás, miszerint egy nő egy dologért képes mindent megtenni. Azért, hogy legyen gyereke, és azért, hogy ne. De ha az ember mentálisan nincs felkészülve a várandósságra, akkor az nagyon sok mindent fog maga után vonzani. Tudom, mert elég sok anyukánál tapasztalom, hogy a legtöbben még mindig úgy vannak a várandóssággal, hogy majd lesz valahogy. Aztán jönnek sorba a telefonok, hogy valami feszíti őket belülről, és nem tudják megfogalmazni, hogy pontosan mi is az. Ha nem állsz stabil lábakon már az elejétől fogva, akkor sok meglepetés érhet. Hallgass a belső megérzéseidre, figyelj arra, hogy mit érzel. Ne mással foglalkozz, ne más miatt akarj babát, hanem magadért, kettőtökért. 

 

Tájékozódj - rengeteg olyan dolog van, amiről érdemes tudnia egy nőnek. Ha már az elején veszed a fáradtságot és utána nézel bizonyos dolgoknak, akkor később elmaradhatnak a nagy szájtátós jelenetek. Sok édesanya testét megviseli már maga a várandósság, a szülés, az első 6 hétről nem is beszélve. Kérdezz fórumokon, csoportokban, barátok vagy ismerősök körében, hogy kinek milyen élménye, véleménye volt mielőtt belevágtak volna ebbe az életre szóló kalandba. Fontos, hogy előre tervezz, mert ez az egyik elengedhetetlen része az anyaságnak.

 

Bármit is gondolsz a várandósságról, érdemes felkészíteni a testedet és a lelkedet együttesen arra, hogy változás áll be, mert sokszor előfordulhat, hogy a lélek képtelen elfogadni a test átváltozását. 

 

 

Szép napot,

Edina

 

 

Ha tetszett a fenti írásom, akkor kérlek oszd meg másokkal is. További bejegyzéseket a Babarózsa - Kovács Edina kismama coach Facebook oldalamon találsz, valamint a kovacsedina_kismamacoach Instagram oldalamon. 

 

kép:pinterest

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babarozsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8314171539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.