5+1 tipp, hogy miért kezdj neki az otthoni tornának
2017. július 17. írta: Babarózsa21

5+1 tipp, hogy miért kezdj neki az otthoni tornának

A mozgáshoz való hozzáállása egy anyunak (mélysèges tisztelet a kivételnek), hát hogy is mondjam, egyenlő a nullával. A várandósság alatt könnyű elszokni mindentől (hiába a kismama torna) és anya legye a talpán, aki képes minden fontos momentumra kellő önfegyelemmel koncentrálni. Bevallom az én esetemben sincs ez másként. Ott ülsz a legnagyobb boldogságoddal a kezedben és egyre csak azt veszed észre, hogy úgy gyűlnek köréd a csinosabbnál csinosabb nők, mint méhek a mézre és nem érted, hogy ez hogyan létezhet, majd rájössz hogy az élet mindig nyom egy édes kis fricskát az orrod alá, hogy meglásd mégis mi lenne a következő helyes lépés számodra. Azt gondolom, hogy egy anyukának valószínű időből van a legkevesebb, ezért összeszedtem, hogy miért lehet hasznos, ha az otthoni torna mellett dönt egy leendő fitt mami.

79e0b973b853286c2441903b73594341.jpg

  1. Ahogy fentebb is említettem, az idő az egyik gyengéje egy anyukának, így számomra is elég fontos, hogy időt tudok spórolni azzal, ha az otthoni mozgás választom. Minimum 1,5 órát, vagyis az utazási, fürdési, készülődési időt másra is tudjuk fordítani, és folyamatos időszűke lévén, mindig tudjuk hova tenni azokat a plusz órákat.
  2. Az idő mellett másik legalább ennyire fontos tényező a pénz spórolása. Hiszen az otthon töltött idő alatt jobban érdemes figyelni a házi költségvetésre és rengeteg típusú torna található fenn az interneten ingyen, így a bérletre szánt összeget, akár a spórolt összegekhez tudjuk csapni.
  3. Ki lehet próbálni több mozgásformát lelkifurdalás nélkül. Ha nem megfelelő számukra az adott torna, le tudunk tesztelni többet is, hogy melyik számunkra a leginkább hatékony. Sokszor előfordul, hogy látjuk ugyan, hogy mennyire szuper hatékony az adott mozgás, azonban, amikor elmegyünk kipróbálni rájövünk, hogy esélyünk se volt rá, hogy megszeressük.
  4. Nem kell szégyenlősen takargatni magunkat. Örülten frusztráló tud lenni az a sok vékony és dögös dresszben rohangáló lány, akik már benne vannak a pörgős mozgásban. De akin van némi felesleg, annak egy edző ruha kiválasztása is gondot okoz, nem hogy megjelenni mások előtt. A mozgás utáni tusolásról már nem is beszélek, amikor ott rohangál mindenki a zuhany körül, mert minden órának egyszerre lett vége és várni kell a tisztálkodással. Azonban otthon a saját megszokott kis közegünkben nem kell magunkat takargatni, és a higiénia miatt aggódni.
  5. Bénázás a koreográfiával, és/vagy a gépekkel. Nem elég a megfelelő ruha, cipő kiválasztása, ott van még az is, hogy az iszonyatosan csinos nők és izmos pasik között át kellene vergődni egy full telt házas teremben. Persze még a gépek használata is elég szép problémákat tud kreálni, az ordító tuc-tuc zenéről már nem is beszélek, amit képtelenség túlordítani, hogy megtudd melyik gépet hogyan is kellene használni (de! így legalább tuti, hogy nem jut eszedbe a gyerek, mert a saját gondolataidat sem hallod). Hát a koreográfia utánzása közben, pedig jobb, ha az ember nem néz a tükörbe. Nem csak egy hatalmas testet láttam ugrálni egy lepelben, hanem még a kezeim és a lábaim is önálló életre keltek és olyan voltam, mint, aki most szabadult a diliházból (ami részben igaz is). Egyszóval iszonyat bénának és még kövérebbnek érzi magát az ember, mint amilyen egyébként, és mindeközben rohan az idő és még csak normálisan meg sem merünk mozdulni. Felesleges frusztrálni magunkat ezekkel, hiszen az alakformálás mellett a másik ok épp a stressz levezetése lenne, amiért az ember terembe jár. 

+1 A kreatív megoldások korszakát éljük és valóban előttünk hevernek a lehetőségek, csak elég jó kifogásokat tudunk gyártani önmagunk számára. Amikor eljut oda az ember, hogy eddig s ne tovább, akkor ráviszi a lelke, hogy valami kreatív megoldás felé induljon el. Nálam is elérkezett ez az idő, amikor már beleuntam a saját kifogásaim gyártásába és rá kellett jönnöm, hogy nem lehet több, és be kell fejeznem a félelmeim mögé bujkálást és ki kell lépni a csigaházból, majd rálépni a mozgás útjára. Így aztán az idő folyamán az egyik jól bevált trükkömé vált, az esti fürdetès alatti, fogmosással egybekötött guggulások, vagy a főzés közbeni kitörések ismétlése.