Kovács Edina coach - babarózsa blog

Kovács Edina coach - babarózsa blog

Rólam - vagyis 10 kedvenc ételem

2019. július 07. - Babarózsa21

Hetedik nap

Elérkeztünk az első 7 végéhez, amikor is megosztom veletek, hogy melyik a 10 kedvenc ételem. Igen, összetudok szedni ennyit. Bár elég válogatós vagyok, ez tény, de ettől még feltudok sorolni 10 ételt, talán még 11-et is ;-) Való igaz, hogy gyerekkorom óta mindig arról ábrándoztam, hogy egy szép napon, már nem kell leülni enni, hanem elegendő lesz csak egy kapszulát bevennem, és máris mehetek tovább játszani. Na, felnőttként kb. ugyanez a helyzet, csak nem játszani mennék, hanem dolgozni/olvasni/írni stb. Szóval a sok kétkedőnek, hogy nem tudok felsorolni háromnál több ételt, amit szeretek enni, íme a listám:

 

 sut.jpg

pinterest

 

 

  1. Tojásos nokedli fejes salival - na erről már írtam a héten. Igazából, ez azaz étel, amit bármikor, bármennyiszer megtudnék enni. Amikor a tojás összekeveredik a nokedlivel, és olykor rászórok némi kis sajtot, és mellé a fenséges sali, hmmmm. Na, hát máris összefutott a számban a nyál, annyira szeretem.
  2. Milánói/bolognai spagetti - nem tudok, és nem is akarok soha nemet mondani, ha tésztáról van szó. Minden alkalommal, amikor elhatározom, hogy akkor most saláta lesz az ebédem, DE meglátom valamelyik tésztát, azonnal megjelenik a vállamon a kisördög, és a fülembe súgja: majd holnap egészségesebb ételt eszel, te is tudod, hogy milyen finom, nézd a sajtot, ahogy ráolvad...  
  3. Krumplis tészta alá mama - a nagymamám még sparhelten készített minden ételt, ezért aztán, amikor krumplis tésztát főzött, az annyira tökéletes lett, hogy én is átvettem tőle azt, ahogyan ő készítette. Na, nem a sparhelten való főzést, mert azt városban elég nehezen lehetne kivitelezni, azonban azt, hogy spagettit használ fodros tészta helyett, és amikor elkészült, akkor utána még beteszem egy kicsit a sütőbe. Isteni finom lesz, próbáljátok ki.   
  4. Rakott burgonya alá én - amikor vegetáriánus voltam, akkor ki kellett találnom, hogy mi az, amit a rakott buriba bele tudok tenni, a kolbász helyett. Nos, nálam ez a juhtúró lett, és a kukorica. A juhtúró olyan különleges ízt ad neki a kukoricával párosítva, hogy azt érzem, hogy képtelen vagyok abbahagyni az evést. 
  5. Húsleves - azt gondolom, hogy minden házban találunk egy olyan embert, aki képes a világ legjobb húslevesét elkészíteni. Én szerencsés vagyok, mert hogy nekem kettő ilyen ember is jutott. Az egyik az anyukák, a másik pedig a férjem, akik mind a ketten fantasztikus levest képesek készíteni. Többek között, ebből is kétszer szoktam szedni egymás után, plusz még egyszer, mert hát három a magyar igazság. Biztos ismeritek ezt a fajta levest. Jó ez, szomorúságra, lelki nyavajára, fáradtságra, betegségre. Egyszóval egy gyógyító, varázsfőzet.  
  6. Lángos - tipikus magyar, és a merész külföldiek édesen kérik. Vastagabb tészta, sok tejföllel, és még több sajttal, némi fokhagymával. Szentendrén a Duna parton kötelező a sétákhoz ilyet enni. No meg a strandon, amikor végre örül az ember, hogy a hasa kisebb, mint a melle, és amikor beleharapsz már a második falat után bedagad a gyomrodba. Így szép a nyár, olajos, tejfölös kézzel megpróbálni kinyitni az üdítőt.   
  7. Sajtok - amikor nagyon nem tudom, hogy mit ennék, akkor a sajt mindig segít. Emlékszem, egyszer a barátnőmmel sétáltunk, és a boltba 30 deka nagylyukú sajtot kértem. Hát imádtam, hogy csak úgy harapni kell, és az íze önmagáért beszél. Mindenre rálehet tenni, és mindenhez passzol. Tésztákhoz, krémlevesekhez, kenyérhez, zöldségekhez. 
  8. Hamburger - 2005-ben az orvosok nem igazán tudtak rájönni arra, hogy mi bajom, ezért át kellett állnom a vega kajára. Piszok nehéz, ha nem magadtól döntesz erről, hanem az élet rákényszerít. Hellyel közzel még sikerült is, ám, amikor először vegaként betértem a Mekibe és megkérdezte az eladó, hogy mit szeretnék, sajnos csípőből rávágtam, hogy Big Mac hamburgert. Erre a kolléganőm megkérdezte, - te nem vega vagy?! Ja de... Hát ez is egyfajta Freudi elszólás volt. Szóval a hamburgerek, azok bármikor bevállalható ételek. Amikor jössz haza hajnalba egy buliból, színházból, esküvőről.  
  9. Hurka, kolbász - inkább májas hurka, de a vérest is megkóstolom, és ha már ott van mellett egy kis kolbász, hát akkor azt is, mert az nem járja, hogy szegényt ott hagyja az ember csak úgy árván. Természetesen ott bukok el mindent, hogy nyilván nem szénhidrát csökkentett kenyeret adnak mellé, hanem ahogyan az elő van írva, fehéret, amiből egy szelet kb. 6 kiló lisztet tartalmaz.  
  10. Sütemények - igen, édesszájú vagyok. Ez van. Erre akkor jöttem rá, amikor a szülés után, a séták alkalmával betértünk a cukiba és a férjem megkérdezte tőlem, hogy ha édes süteményt eszel, attól tényleg édesebb lesz az anyatej. Hát még jó hogy, csak ettől lesz igazán édes. Tehát nincs olyan süti, amit visszautasítanék. Vagyis ez így nem igaz, mert az eszem győz többnyire, és képes vagyok visszautasítani sütit, de bevallom, hogy sokszor szoktam álmomban sütit enni. Hiába, az édesség azaz élet édes kísértése. 

 

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fent felsorolt ételeket ritkán szoktam enni, mert ahogy látjátok, egyik sem arról híres, hogy nagyon bikini kompatibilis lenne :-)

 

Neked mi a kedvenc ételed? 

 

Szép napot,

Edina

 

Ha tetszett a fenti írásom, akkor kérlek oszd meg másokkal is. További bejegyzéseket a Babarózsa - Kovács Edina kismama coach Facebook oldalamon találsz, valamint a kovacsedina_kismamacoach Instagram oldalamon. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babarozsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5814929984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása