Babarózsa

BABARÓZSA – online önbizalomerősítő beszélgetések nőknek/anyáknak

Új szokások kialakításának 3 legfőbb pontja

 

break bad habits, build good habits - motivational reminder on colorful sticky notes - self-development concept

Az utóbbi időben egyre többször találtam magam szembe azzal a témával, hogy ahhoz, hogy jól érezzük magunkat hosszabb távon a bőrünkben nem árt, ha új szokásokat alakítunk ki. Megmondom őszintén, hogy nem igazán értettem, hogy miként lehet ezeket kialakítani és érdemeben beépíteni az életembe a hétköznapok során, de tettem egy próbát és nálam bevált. Korral, talán azt mondhatom, hogy egyre nagyobb szükség lenne arra, hogy újítsunk a hétköznapi monotonitásainkon, ezzel is felfrissítve az életünke és az önmagunkra való odafigyelés lehetőségét.


  1. Találd ki a területet - gondold végig, hogy melyik az a terület (új mozgásforma, étkezés, esetleg az anyaság stb.), ahol képes vagy új dolgok bevezetésére. A cél nyilván nem az elsőre, hogy teljesen átalakítsd az életedet vasárnapról hétfőre, hanem az, hogy ne fásulj bele a szürke hétköznapokba. Felkelsz, összerakod a gyereket, elviszed bölcsi/ovi/suliba, rohansz dolgozni, aztán munka, után a gyerekért rohansz, majd haza, ahol főzöl valamit gyorsan, végül vacsi, fürdés és alvás. A legtöbb gyerekes háznál ez a sablon. Na de hol vagy TE ebben az egészben, amikor csak te vagy, meg mondjuk esetleg a karamellás kávéd 5 percig kettesben.  
  2. A megfelelő időzítés - érdemes olyan időpontot találni, amikor nem zavar senki és amikor tényleg önmagaddal tudsz lenni egy kicsit, amikor nem kell minden másra odafigyelned. Nálam ez a reggel 5 óra lett, persze tudom, hogy elég korai időpont, de akkor zavartalanul tudok bármit tenni - venni, anélkül, hogy megzavarna egy telefon, vagy a gyerkőcünk.
  3. Vágj bele - a nehezén már túl vagy, a terv megvan már a fejedben, és a számodra legmegfelelőbb időpontot is megtaláltad, most már pusztán csak el kell indulnod az általad kijelölt utadon. Például egy futás esetében kezdésnek elég csak egy kört futni a házkörül nem kell elsőre lefutni a maratont, a lényeg a fokozatosságon van, mivel a célunk az egy új és jóleső szokás kialakításán van, nem pedig azon, hogy elvegye a kedvünket az egésztől.